Nieuwe uitdaging
Nieuwe uitdaging
Na 26 jaar een bloemenwinkel en hoveniersbedrijf te hebben gerund in Franeker waren Sietse en Uilkje Koolstra toe aan een nieuwe uitdaging.
Zoektocht naar de perfecte camping
“Onze wens was een camping met horecagelegenheid. Onze weekenden werden gevuld met het bezoeken van vele campings die te koop werden aangeboden. Om de campings te bezichtigen, reisden we door heel Nederland en soms gingen we zelfs naar België.”
Bezoekje aan de dorpskroeg
“Voordat we een camping bezochten, gingen we eerst naar de dorpskroeg. Hier namen we een drankje en vroegen we om informatie over de camping. Daar hoorden we de mooiste verhalen. Zo kwamen we dikwijls achter de werkelijke reden van verkoop. Zoals leegloop, een slechte naamsbekendheid of het onder water staan van de camping. Met sommige campingeigenaren of makelaars werd onderhandeld, maar de koop vond niet plaats.”
Pannenkoekenrestaurant te koop
Uilkje kreeg er genoeg van. Op een woensdag vroeg ze al waar de reis het komende weekend naartoe zou gaan of het niet tijd was om het te laten rusten. Dit hielden ze een maand vol. Daarna kriebelde het weer om de droom waar te maken. Op een dag sloeg Sietse De Telegraaf open. Er stond een pannenkoekrestaurant te koop!
“Die zondag zijn we naar het pannenkoekrestaurant gereden om een pannenkoek te eten en stiekem rond te kijken. We waren meteen enthousiast!”
We hebben het bedrijf van A tot Z onder de loep genomen en bleven positief. Maar ja, een pannenkoekenrestaurant is geen camping… Sietse had zijn oog laten vallen op een perceel achter het pannenkoekrestaurant.
“Misschien konden we de camping daar een plek geven. In 1994 kochten we restaurant De Koppenjan.”